Jak vybrat vhodnou sedačku do kanceláře
Stejně jako když vybíráte sedačku do vašeho obývacího pokoje, i v tomto případě je třeba zvážit, jaký je její účel. Potřebujete gauč, kde usadíte své klienty nebo chcete dopřát relax svým zaměstnancům? Právě to rozhoduje o tom, jaký styl sezení zvolit.
Pokud potřebujete gauč pro vaše klienty, volte tvrdší sezení, ale pohodlné zároveň. Na takové sedací soupravě lze sedět vzpřímeně, což umožňuje lepší oční kontakt a také zvýšenou koncentraci během rozhovoru. Vyvarujte se příliš měkké sedačce, která by bránila správnému držení těla, což by vedlo k diskomfortu při sezení.
Naopak, zaměstnanci, kteří celý den sedí na kancelářské židli u počítače, určitě uvítají změnu v podobě posezení na měkké sedačce, kde mohou zaujmout relaxační polohu a natáhnout si nohy.
Při výběru sedací soupravy do kanceláře byste rozhodně měli vsadit na kvalitu. Vzhledem k tomu, že na sedačce se budou střídat vaši klienti nebo zaměstnanci, bude vystavena mnohem většímu náporu než ta, kterou máte doma v obývacím pokoji. Sedací souprava do kanceláře by měla být z kvalitních materiálů, ať už si zvolíte kůži nebo látku. Důležité vlastnosti, které je třeba si všímat je pevnost a odolnost, aby potah vydržel co nejdéle a nevyšúchal se. Ideální jsou také potahy se speciální úpravou, které nepropouštějí tekutiny a snadno čistí. V případě nehody v podobě rozlité kávy nebo džusu tak stačí tekutinu pouze vysát a otřít vlhkým hadříkem.
Tak jako v obývacím pokoji, i v pracovním prostředí mají barvy velký vliv na náladu a výkonnost. S neutrálními barvami nikdy nic nezkazíte. Sedačka v béžové, šedé, šedé nebo hnědé je nejen nadčasová ale zároveň je sázkou na jistotu. Tyto barvy se velmi dobře kombinují s ostatními kusy nábytku a dodávají interiéru hloubku.
Modrá pomáhá zlepšit koncentraci a navozuje pocit klidu a uvolněnosti. Sedačka v této barvě je jako stvořená do pracovního prostředí, kde je třeba kreativní myšlení, protože podporuje fantazii.
Žlutá sedačka zase působí optimisticky, rozveseluje a podporuje růst energii a soustředění při práci.
Co se týče stylu sezení, při meetingů s klienty je ideální sedačka s dvěma nebo třemi sedáky křesla nebo taburet. Klienta usadíte na sedačku a vy si můžete sednout naproti do křesla. Takové sezení vám umožňuje vést komfortní rozhovor, přičemž na sebe dobře vidíte.
Pokud vám to prostor dovoluje, pro zaměstnance je vhodná sedačka do U nebo do L. Každý si tak najde své místo a může si vychutnat kávičku a rozhovory s kolegy v maximálním pohodlí.