- 1. Definice pojmů
- 2. Uzavření smlouvy
- 3. Platební podmínky
- 4. Dodací podmínky
- 5. Odstoupení od smlouvy
- 6. Záruční doba a reklamační řád
- 7. Odpovědnost za obsah webových stránek
- 8. ARS
- 9. Závěrečná ustanovení
1. Definice pojmů
Prodávající: osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy jedná v rámci předmětu své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který spotřebiteli nabízí nebo prodává výrobky nebo poskytuje služby a také podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobek;
Spotřebitel: Je fyzická osoba, která kupuje nebo objednává zboží, službu pro svou osobní potřebu, nebo potřebu příslušníků domácnosti (je tedy koncovým uživatelem) nebo právnická osoba objednávající/ kupující zboží nebo službu pro výkon své obchodní činnosti.
Uzavření smlouvy: Objednávka vyhotovená prodejcem představuje návrh na uzavření smlouvy. Samotná smlouva je uzavřena momentem podpisu a potvrzení prodávajícího s objednávky (resp. smlouvy o dílo, smlouvy o úpravě nebo opravě věci a podobně) a vyplacení dohodnuté zálohy. Zároveň musí dojít k dohodě o předmětu plnění a způsobu určení ceny díla. Od tohoto momentu mezi smluvními stranami vznikají vzájemné
Uzavření smlouvy přes E-shop:
1. Spotřebitel si objednává zboží u prodávajícího přes E-shop umístěné pod doménou www.sedackymilenium.cz
2.Popis toho kterého zboží, jeho vlastnosti, jeho cena jsou uvedeny v E-shopu u toho kterého zboží.
3. Nákup Zboží v E-shopu není podmíněn registrací v E-shopu
4. Spotřebitel objednává zboží u prodávajícího prostřednictvím E-shopu, a to podle pokynů uvedených v tomto E-shopu.
5. Po stisknutí tlačítka „DO KOŠÍKU“ u toho-kterého zboží se objednanéz automaticky přidá do nákupního košíku toho-kterého spotřebitele.
6. V náhledu nákupního košíku si spotřebitel zároveň zvolí způsob dopravy zboží dle možností, které nabízí prodávající.
7. K cenám za jednotlivé zboží, DPH a pod. se připočte i cena za dopravné dle zvoleného druhu dopravy, pokud Prodávající umožňuje dopravit zboží více způsoby.
8. Objednávku spotřebitel dokončí stisknutím tlačítka „Objednávka s povinností platby“. Dříve je spotřebitel povinen se seznámit s těmito VOP a toto seznámení potvrdit zakliknutím tlačítka „Potvrzuji, že jsem se seznámil/a se Všeobecnými obchodními podmínkami E-shopu sedackymilenium.cz 6) vyžaduje, aby spotřebitel prohlásil, že byl: – řádně poučen o ztrátě práva na odstoupení po poskytnutí služby, – řádně poučen o ztrátě práva na odstoupení.
9. Odesláním objednávky, t. j. stisknutím tlačítka „Objednávka s povinností platby“ spotřebitel zároveň potvrzuje, že se seznámil/byl Prodávajícím informován i.o.: vlastnostech zboží, celkové ceně, kterou je spotřebitel povinen prodávajícímu uhradit.
10. Po vytvoření objednávky bude tato objednávka zaregistrována v systému E-shopu, který automaticky zašle na e-mailovou adresu spotřebitele, kterou tento uvedl při registraci, následující: potvrzení objednávky s informacemi o objednávce 7),další informace k objednávce a vystavení předfaktury.
11. Doručením automatického potvrzení o přijetí objednávky dle bodu 11 tohoto článku VOP se smlouva o koupi zboží nepovažuje za uzavřenou.
12. Doručením předfaktury vystavené pro objednávky dle bodu 11 tohoto článku VOP spolu s ostatními dokumenty Spotřebiteli se smlouva o koupi zboží považuje za uzavřenou, přičemž jejím předmětem je dodání v objednávce specifikovaného zboží za tam uvedenou cenu, a to vše za podmínek, které jsou obsaženy v dokumentech podle bodu 11 tohoto článku VOP.
Práva a povinnosti, které jsou vymezeny smlouvou a těmito obchodními podmínkami. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí uzavřené smlouvy;
Předmět smlouvy: Předmětem je předem známá věc, zboží nebo služba nabízená prodávajícím kupujícímu
Všechny objednávky představující smlouvy o dílo, smlouvy o opravě nebo úpravě věci, které byly řádně uzavřeny mezi prodávajícím a kupujícím jsou považovány za závazné.
2. Uzavření smlouvy
Smluvní vztah mezi oběma účastníky vzniká řádným vyplněním objednávky, sestávající z osobních údajů, jména, příjmení, mailového a telefonického spojení i fakturační a dodací adresy Další částí jsou informace o zboží/službě, přesného určení zboží/služby, rozměrů, zvoleného potahu jako i přesných technických specifikací. Uskutečněním a potvrzením objednávky kupující resp. seznámil se všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Dále potvrzuje, že je obeznámen s povinností platby za zboží nebo službu, kterou si objednává.
3. Platební podmínky
Za poskytovanie tovaru alebo služieb je kupujúci/objednávateľ povinný uhradiť cenu stanovenú v objednávke alebo uvedenú v cenníku platnom v čase uskutočnenia objednávky. Kúpna cena je vrátane DPH. Cena je vždy vyčíslená v objednávke na základe platného cenníku spoločnosti MILÉNIUM Šípoš PRAGUE s.r.o.
Výše zálohy za objednané zboží/službu je minimálně 50%. V případě potřeby si objednatel může dohodnout vyšší zálohu. Záloha se hradí buď na místě a to v hotovosti nebo převodem na účet prodávajícího. V případě převodu, objednavatel obdrží zálohovou fakturu. Na základě její úhrady se objednané zboží posouvá dále do výroby.
Prodávající současně s oznámením vyrobení Zboží a oznámením jeho připravenosti k odběru vyzve Kupujícího k zaplacení kupní ceny Zboží (resp. kupní ceny snížené o zaplacenou zálohu). Zboží nebo službu lze uhradit převodem na základě vystavené faktury nebo v hotovosti při přebírání díla. Zboží lze převzít až po úplném zaplacení kupní ceny.
Objednatel se zavazuje zboží/dílo převzít a zaplatit dohodnutou cenu díla řádně a včas. Objednatel se stává vlastníkem zhotovené věci až úplným zaplacením ceny díla/služby. Zhotovitel si vyhrazuje zádržné právo dokud mu nebude vyplacena celá cena díla. Nezaplacení zbytku kupní ceny se bez dalšího považuje za porušení smlouvy ze strany kupujícího a zakládá právo prodávajícího odmítnout bez jakýchkoli sankcí dodání zboží kupujícímu až do prokazatelného zaplacení kupní ceny. Do úplného zaplacení kupní ceny kupujícím není prodávající v prodlení s dodáním zboží.
4. Dodací podmínky
Dodací lhůta je vždy uvedena v objednávce. Konkrétní termín dodání zboží bude vždy upřesněn telefonicky, minimálně však 2 dny předem. V případě neočekávaného zpoždění ze strany prodávajícího je možné termín dodání prodloužit, avšak objednatel/kupující musí být o tomto kroku v dostatečném předstihu seznámen.
Zboží se považuje za převzaté okamžikem dodání všech součástí předmětné věci objednateli nebo jemu pověřených osob. Jako předávací protokol v tomto případě slouží faktura vždy dodaná se zbožím.
Prodávající nemusí splnit termín dodávky, nastala-li dodatečná nemožnost plnění na základě překážky neodvratitelné, nepředvídatelné a nezávislé na vůli prodávajícího, a to pokud: dodavatel materiálu či komponentů bez předchozího oznámení zastavil výrobu, nebo v případě živelných událostí a také události vedoucí k poškození zboží během zabezpečené přepravy od výrobce k Prodávajícímu. O okolnostech bránících dodávce objednaného zboží je prodávající povinen kupujícího neprodleně informovat a společně dohodnout nový termín dodání. Kupující je povinen důkladně zkontrolovat zboží při jeho převzetí a potvrdit svým podpisem převzetí zboží na dokladu o převzetí zboží. Pokud je zboží dodáváno opakovaně během vymezeného období, okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.
Při převzetí předmětu díla je objednatel povinen vždy pečlivě zkontrolovat zboží. Zhotovitel poskytne zákazníkovi přiměřenou dobu ke kontrole. Následně dojde k dohodě o řešení reklamace. sami o sobě nebrání řádnému užívání díla nejsou důvodem k odmítnutí převzetí díla. Na později uplatněné reklamace se vztahuje část o reklamaci.
Samotné dodání zboží realizuje většinou prodávající. Odborný personál společnosti zboží přiveze, vynese na požadované místo a složí do finální podoby. Termín dodání zboží je předem dohodnut na konkrétní den a přibližný čas. Pro vytíženost rozvozu a dopravní situaci není možné předem dohodnout konkrétní hodinu příjezdu. Zákazník proto obdrží časové rozmezí ve kterém musí být součinný.
Řidič kontaktuje zákazníka vždy minimálně hodinu před příjezdem. Zákazník si zboží může převzít i sám a to vždy na předem určené prodejně společnosti Milénium.
V případě, že dodavatel upozorní 14 dní před uplynutím dodací lhůty zákazníka na změnu termínu dodání zboží, vzniká zákazníkovi právo na slevu 1% a to v případě prodlení 14 dní, 2% po uplynutí 28 dnů a 5% v případě přesáhnutí 5 a více týdnů.
5. Odstoupení od smlouvy
Záloha hrazená při objednání zboží je vratná pokud prodávající/zhotovitel neučinil kroky vedoucí ke splnění objednávky nebo do uplynutí 7 dnů od podpisu objednávky. V případě, že byla dohodnutá doba dodání kratší než je ta aktuální, se objednatel vzdává nároku na vrácení zálohy i před uplynutím 7 dnů. Pokud si zákazník kupuje sedací soupravu, která je ihned k odběru, tedy vystavené zboží, je záloha vratná 2 pracovní dny od objednání.
V případě, že si kupující objednává nové zboží podle zvláštních požadavků, nemá právo na vrácení zboží.
Prodávající/zhotovitel má právo odstoupit od smlouvy a to i bez udání důvodu. Učinit tak může kdykoli během výroby díla. Zhotovitel je oprávněn kdykoli požádat objednatele o dodatečné potvrzení objednávky a to do doby, než obdrží od objednatele potvrzení objednávky, je oprávněn pozdržet práce na díle.
Zákazník je informován o tom, že barva materiálu který si vybral na svůj objednaný produkt se může lišit svým odtětem. Mareriály a barvy uvedené na web stránce společnosti, nebo vzorky zaslané mailem se mohou na každém technickém zařízení zobrazovat jinak. Prodávající má tedy právo odmítnout reklamaci založenou na tomto podnětu. Toto platí iv případě, že si objednatel vybral barvu a provedení osobně, jelikož barva vzorníku může vyvolávat jiný dojem než barva celého celku na díle.
Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu do 14 kalendářních dnů ode dne převzetí zboží, přičemž tato lhůta se považuje za zachovanou, pokud oznámení o odstoupení od smlouvy bylo odesláno Prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty. Je třeba brát na zřetel že každý produkt kde je možnost volby zvláštního provedení, jako například rozměr, druh potahu, barva potahu či typ zboží je považován za: prodej zboží zhotoveného dle zvláštních požadavků zákazníka, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho zákazníka . Do 14 dnů je možné odstoupit od smlouvy jen u produktů, kde není možnost zvláštního provedení. Zboží se považuje za převzaté Spotřebitelem momentem, kdy Spotřebitel nebo jím určená třetí osoba, s výjimkou dopravce, převezme všechny části objednaného Zboží.
2. Spotřebitel své právo odstoupit od smlouvy podle bodu 1 tohoto článku VOP uplatňuje následovně:
a) písemně na adrese sídla prodávajícího uvedené výše
b) e-mailom na adrese info@sedackymilenium.cz
6. Záruční doba a reklamační řád
Společnost MILENIUM Šípoš PRAGUE s.r.o. poskytuje na své zboží standardní záruční dobu 24 měsíců. Ta začíná běžet převzetím zboží, ale na kostru sedací soupravy 48 měsíců. Ta začíná běžet převzetím zboží.
Zákazník má nárok na uplatnění reklamace v případě, že zboží využívalo k obvyklému účelu a zachová si obvyklé vlastnosti. Zjevné vady je třeba neprodleně reklamovat vyplněním Reklamačního listu podle pokynů na webové stránce společnosti MILENIUM Šípoš soupravy s.r.o., info@sedackymilenium.cz, případně v sídle prodávajícího (na prodejně, kde bylo zboží zakoupeno), předložením dokladu o zakoupení a zaplacení zboží (§ 18 odst. 1 Zákona o ochraně spotřebitele, dále jen ZOS). V případě reklamace zboží vystaví prodávající Reklamační list ve 2 vyhotoveních (1 x pro kupujícího, 1 x pro reklamační oddělení). . Osoba pověřená společností k řešení reklamací dále řeší se zákazníkem průběh reklamace, termín obhlídky až do vyřešení celé věci. Má-li dílo vadu, kterou je možno odstranit, má objednatel právo na bezplatnou nápravu do původního stavu a to ve lhůtě max. 30 dnů od obhlídky věci .Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, nebo odůvodněné zamítnutí reklamace.
- Zboží bylo poškozeno přepravou kupujícím.
- Zboží bylo mechanicky poškozeno neodbornou manipulací nebo špatným skladováním po převzetí.
- Zboží bylo umístěno ve vlhkém nebo prašném prostředí.
- Zboží bylo zašpiněno nebo neodborně vyčištěno.
- Zboží bylo poškozeno neodborným zásahem do jeho konstrukce.
- Zboží bylo znehodnoceno nevhodným zatížením.
- Zboží bylo umístěno v blízkosti tepelného zdroje, čímž došlo k jeho poškození.
- Zboží bylo poškozeno domácími zvířaty.
- Zboží bylo vystaveno slunečnímu záření, čímž došlo k barevným změnám.
- Kupující odstranil textilii na závěsném kování.
- Kupující poškodil polohovací a výsuvné mechanismy nesprávným zacházením (např. sezením na područku ve vyklopeném stavu), což způsobilo deformaci.
- odchylka menší než 5% rozměru na každém komponentu nepovažuje za vadu zboží.
Pro odstranění pochybností se za vadu zboží nepovažuje:
- Mírně odlišný tvar a forma opěrek na sedací soupravě z kůže ve srovnání s vystaveným výrobkem v prodejně.
- Přítomnost „jizev“ na kůži, což je přirozená vlastnost tohoto materiálu.
- Krčení materiálu nebo změna tvaru a formy při polohovatelných područkách a opěrkách sedací soupravy, jelikož materiál vyžaduje určitou vůli. Na zaoblených a zakřivených částech mohou vzniknout záhyby, způsobené rozdílnou tloušťkou a kvalitou potahového materiálu, což je typické pro tenčí a pružnější materiály.
- Barevné odchylky na potahovém materiálu nebo štepování, které se mohou vyskytnout při doobjednání dalších částí sedací soupravy.
- Vrzání kovového rozkládacího mechanismu způsobené třením kovových ploch o sebe, což je běžná vlastnost kovových materiálů.
- Rozdílné odstíny mořeného dřeva, které jsou způsobeny strukturou dřeva.
- Mírné vrzání sedací soupravy způsobené uvolněním závěsných plechů, které lze odstranit rozpojením soupravy a jemným doštelováním závěsných ploch. Neodstraňujte látku na závěsných plochách, která zabraňuje vrzání.
- Vlnění do 1,5 cm na potahových materiálech jako je látka a do 2,5 cm při kůži po vyhlazení rukou, což je typické pro větší plochy.
7. Odpovědnost za obsah webových stránek
Webová stránka www.sedackymilenium.cz, jejíž doména patří společnosti MILENIUM Šípoš PRAGUE s.r.o., svůj obsah pravidelně aktualizuje bez předchozího upozornění.
Zákazník si proto vždy při výběru sedací soupravy musí prověřit jeho dostupnost i aktuální cenu. Prodávající neodpovídá za chyby v obsahu nebo zobrazení web stránky.
8. ARS
Kupující má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu e-mailem na jakub@sipos.sk, není-li spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho spotřebitelská práva. Pokud prodávající odpoví na tuto žádost zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen subjekt alternativního řešení sporů) podle zákona 391/2015 Sb. ARS subjekty jsou orgány a oprávněné právnické osoby podle §3 zákona 391/2015 Sb. Seznam subjektů ARS lze nalézt na stránce Ministerstva hospodářství SR www.mhsr.sk. Návrh může spotřebitel podat způsobem určeným podle §12 Zákona 391/2015 Z. z. Spotřebitel může podat stížnost i prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO, která je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en. htm. Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání.
Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku. Alternativní řešení sporů se netýká sporů, kde hodnota sporu nepřevyšuje částku 20 EUR. Subjekt ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5 EUR s DPH.
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) jsou nedílnou součástí kupních smluv uzavřených mezi Prodávajícím a Kupujícím. Kupující resp. objednatel bere na vědomí a souhlasí, že práva a povinnosti mezi smluvními stranami se kromě těchto všeobecných obchodních podmínek řídí příslušnými právními předpisy ČR. Ve věcech, které nelze řešit těmito obchodními podmínkami, se uplatní příslušná ustanovení Občanského zákoníku, Obchodního zákoníku a Zákona o ochraně spotřebitele.
9. Závěrečná ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) jsou nedílnou součástí kupních smluv uzavřených mezi prodávajícím a kupujícím.
Kupující resp. objednatel bere na vědomí a souhlasí, že práva a povinnosti mezi smluvními stranami se kromě těchto všeobecných obchodních podmínek řídí příslušnými právními předpisy ČR. Ve věcech, které nelze řešit těmito obchodními podmínkami, se uplatní příslušná ustanovení Občanského zákoníku, Obchodního zákoníku a Zákona o ochraně spotřebitele.
Tyto VOP vstoupily v platnost 26.11.2024 a stávají se obsahem všech kupních smluv (objednávek), které byly uzavřeny po vstupu těchto VOP v platnost.